Aerospace

فضایی رایگان برای یادگیری و یاد دادن

Aerospace

فضایی رایگان برای یادگیری و یاد دادن

Aerospace
طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

۳ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

۲۵
مهر

نکاتی در مورد تیک آف



سلام در بحث امروز قصد داریم نکاتی راجع به تیک اف رو برای شما بیان کنیم تا تیک اف رو هرچه زیباتر انجام بدید!

اولین نکته: دونستن وزن هواپیما و شرایط جوی هست . وزن هواپیما مهم ترین فاکتور برای انتخاب سرعت برخواستن و زاویه ی اوج گیری هست ! هر هواپیمایی دارای  چارت هایی هست که خلبان با توجه به وزن هواپیما به اونها مراجه کرده و سرعت برخواستن و بهترین زاویه ی اوج گیری رو از اون چارت بدست میاره پس قبل از استارت زدن موتور ها بهتره تمام این پارامتر هارو از چارت پیدا کرده و جایی یادداشت کنید!

دومین نکته: زمانی هست که شمت به ابتدای باند تاکسی کرده و به اصطلاح لاین اپ کرده اید بعد از اینکه هواپیما رو وارد باند کردید هواپیمارو متوقف کرده و به چک لیست های تیک اف بپردازید و یک بار دیگه پارامتر هایی که از چارت در اوردید رو مرور کرده تا اماده دگی کامل داشته باشید

سومین نکته : بعد از اتمام چک لیست ها و مرور پارامتر ها پارکینگ بریک هارو رها کرده و ترمز های معمولی را نگه دارید در این نگاه قدرت موتور رو کمی افزایش بدید و از درست کارکردن موتور یا موتور ها اطمینان حاص کنید ( عموما تو کتاب دستور العمل های پروازی هر هواپیما ذکر شده که برای چک کردن پارامتر های موتور دسته ی گاز رو چقدر جلو ببرید ولی عموما  تو هواپیماهای جت  به میزان 45 تا 50 درصد دسته ی گاز رو جلو میدن)

چهارمین نکته : بعد از چک کردن موتور ها ترمز هارو رها کنید و تراتل را تا حداکثر میزان خودش جلو ببرید البته این کار ممکنه باعث بیش از حد داغ شدن موتور ها بشه !( اگر وزن هواپیما زیاد و یا طول باند کوتاه بود برای شتاب گیری بهتر ترمز هارو نگه دارید تراتل رو به حداکثر میزان جلو ببرید و بعد ترمز هارو رها کنید)

پنجمین نکته : حال که هواپیما روی باند شروع به سرعت گرفتن میکنه با چشم نشان دهنده هارو اسکن کنید  مخصوصا نشان دهنده های موتور و سرعت این روند رو ادامه بدید تا به سرعت تیک اف برسید

ششمین نکته : وقتی به سرعت ((وی آر)) رسیدید یوک یا استیک رو به ارامی بالا بدهید تا با زاویه ی نرمی شروع به اوج گیری بکنید  بعد از بلند شدن از زمین  و داشتن نرخ اوج گیری مثبت میتونید چرخ هارو جمع کنید عموما هواپیماها مجاز هستن بعد از تیک اف با زاویه ی 20 درجه هم اوج گیری رو ادامه بدن ولی اگر روبروی شما مانع خاصی وجود نداشت میتونید برای اوج گیریه زیبا تر و نرم تر این زاویه رو به 10 درجه نیز کاهش بدهید  فقط  در تمام طول مدت اوج تمام نشان دهنده هارو پیوسته اسکن کنید و همینطور چک لیست های مربوط به بعد از تیک اف و اوج گیری رو انجام بدید

 

هفتمین نکته: نکاتی که در بالا گفته شد به شدت کلی و تجربی هستن در دفترچه پروازهر هواپیمایی  پرسیجر های مربوط به فرود و برخواست  اون هواپیما ذکر شده و حتما اونها باید مطالعه بشن .

  • Mehran moradi
۰۸
مهر

سلام دوستان که مقاله ی مقدمه ای بر شبیه ساز های پرواز مایکروسافت رو براتون قرار دادم  امیدوارم پورد پسند واقع بشه.



شبیه ساز پرواز مایکروسافت به گونه ای طراحی شده است که بتوان ان را به راحتی دز یک رایانه ی خانگی به اجرا در اورد بدین ترتیب دانشجویان خلبانی و علاقمندان به پرواز با صرفه کمترین هزینه میتوانستند در یک محیط شبیه به واقعیت پرواز کنند و مهارت های خودرا در معرض ازمایش بگذارند و در این محیط تمرین کنند.

  • Mehran moradi
۰۸
مهر

 

   موشک بسیار دوربرد R-37

موشک دوربرد آر-37 را باید ادامه توسعه تکنولوژی پیشرفتهء موشک آر-33 (آموس) به حساب آورد. بنا بود که نوع پیشرفته شدهء MiG-31M و MiG-31BM تا شش فروند موشک آر37 را به عنوان جنگ‏افزار اصلی خود حمل نمایند.


  • Mehran moradi