Aerospace

فضایی رایگان برای یادگیری و یاد دادن

Aerospace

فضایی رایگان برای یادگیری و یاد دادن

Aerospace
طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

مقدمه ای بر شبیه ساز پرواز

چهارشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۴، ۰۷:۰۹ ب.ظ

سلام دوستان که مقاله ی مقدمه ای بر شبیه ساز های پرواز مایکروسافت رو براتون قرار دادم  امیدوارم پورد پسند واقع بشه.



شبیه ساز پرواز مایکروسافت به گونه ای طراحی شده است که بتوان ان را به راحتی دز یک رایانه ی خانگی به اجرا در اورد بدین ترتیب دانشجویان خلبانی و علاقمندان به پرواز با صرفه کمترین هزینه میتوانستند در یک محیط شبیه به واقعیت پرواز کنند و مهارت های خودرا در معرض ازمایش بگذارند و در این محیط تمرین کنند.

در کنار مایکروسافت شرکت هایی در سرار جهان به وجود امدند که هدف اصلی انها بالا بردن سطح کیفیت شبیه ساز پرواز چه در زمینه ی سخت افزاری و چه در زمینه ی نرم افزاری  بود به این معنی که این شرکتها با طراحی هواپیماهای دقیق تر و حرفه ای تر شبیه ساز را به واقعیت بیشتر نزدیک کردند . به عنوان مثال در شبیه ساز مایکروسافت هواپیماهای به عنوان هواپیماهای پیشفرض وجود دارن که شامل جت های مسافربری . جنگنده و یا هواپیماهای اموزشی میشود ولی این هواپیما ها تنها 40 درصد به هواپیماهای واقعی شباهت دارند ولی این شرکت ها مثلا با تولید هواپیمای بویینگ 737 که از نظر گرفیک و شبیه سازی دینامیک پرواز 99 دصد به هواپیمای واقعی شباهت دارد در این امر کمک بزرگی به شبیه ساز کردند!

و اما شرکت هایی که در زمینه ی تولید سخت افزار برای شبیه ساز فعالیت دارند این شرکت ها با هدف خارج کردن شبیه ساز از یک محیط کاملا مجازی به یک محیط واقعی فعالیت خود را شروع کردند.

به عنوان مثال این شرکتها با  تولید یوک ( فرامین هواپیما) یا اهرم های گاز برای شبیه ساز به علاقه مندان کمک میکنند تا تجربه ی واقعی تری از هدایت یک هواپیمارا داشته باشند و یا با تولید نشاندهنده های پرواز و یا سیستمات رادیویی در کنار فرامین پرواز در واقع سامانه های یک هواپیمای واقعی را برای شما فراهن میکنند با این تفاوت که این شرکتها این سامانه هارا طوری طراحی کرده اند که میتوان در محیط شبیه ساز برای هر هواپیمایی از انها استفاده کرد گرچه اگر شخصی تمایل دشته باشد که تمام سامانه های یک هواپیمای خاص را بطور دقیق در شبیه ساز برای خود فراهم کند باز هم این شرکت ها در ای زمینه به او کمک های شایانی خواهند کرد!

برای هدایت یک هواپیما در اولین گام ما نیاز به سه سامانه داریم که عبارت اند از :

1.اهرم گاز و اهرم کنترل نصب سوخت و و هوا (در هواپیماهای پیستونی)

2.یوک یا استیک(فرامین هواپیما)

3.پدال های زید پا( که برای کنترل هواپیما در محور طولی و هچنین حرکت دادن چرخ هواپیما برای گرئش بر روی زمین استفاده میشود)

 

در ابتدایی ترین شبیه ساز ها هم این سه سامانه دیده میشوند چراکه این سه سامانه درواقع پایه های هدایت یک هواپیما هستند

 

نشان دهنده های پرواز:

 

هواپیماها اصولا مملو از الات و ادوات پروازی هستند که این الات و نشان دهنده ها در زمینه های مختلفی مثل : وضعیت هواپیما . سمت جغرافیایی هواپیما. سرعت پرواز . ارتفاع پرواز . میزان سوخت . میزان دوران موتور و... به خلبان اطلاعات میدهند .

هر چقدر هواپیما ساده تر و کوچکتر باشد به نسبت از حجم نشان دهنده های داخل کابین کاسته میشود. اصولا برای شبیه ساز های پرواز خانگی و ابتدایی اصولا از 6 نشاندهنده ی اصلی استفاده میکنند 6 نشان دهنده ی اصلی عبارت اند از :

1.افق سنج

2.ارتفاع سنج

3.سرعت هوایی

4.نشان دهنده سرعت عمودی

5.نشان دهنده سمت جغرافیای

6.نشان دهنده میزان گردش

 

این 6 نشان دهنده را میتوان در تمامی هواپیماها یافت چرا که پرواز بدون ایت 6 نشان دهنده عملا غیر ممکن است .

اصوا در تمامی هواپیماها این 6 نشان دهنده کنار هم قرار میگیرند . بنانبر این برای ساخت شبیه سازی که به دانشجویان اصولا اولیه هدایتدریافت هواپیما و اموزش پرواز را اموزش بدهد این 6 نشان دهنده کافی خواهد بود .

 

 

با توجه به میزان پیشرفته بودن آموزش ها میتوان این شبیه سازهارا پیشرفته تر و با سامانه ها و نشان دهنده های بیشتری طراحی کرد.


  • Mehran moradi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی