Aerospace

فضایی رایگان برای یادگیری و یاد دادن

Aerospace

فضایی رایگان برای یادگیری و یاد دادن

Aerospace
طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

۲۶ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

۲۸
خرداد

 با سلام:

امروز برنامه ایی را برایتان گذاشته ام که واقعا در طراحی هواپیما های مدل و طراحی پهپاد ها کمک میکند و قابل استفاده در محیط برنامه نویسی متلب است.

امیدوارم کارامد باشد.

دریافت برنامه


  • Mehran moradi
۲۸
خرداد

آشنایی با نرم افزار متلب1

در خلال معرفی نرم افزارهایی که در عرصه کدنویسی قوی هستند، در مورد نرم افزار متلب صحبت های کردیم… این بحثها رو می تونید در این 5 قسمت مطالعه فرمایید.

  • Mehran moradi
۲۸
خرداد

آشنایی با الگوی جریان بال

پس از آشنایی با پارامتر های بال، نوبت به این میرسه که با الگوی جریان روی بال هواپیما آشنا بشیم… خب مهمترین موضوعی که جریان روی ایرفویل رو با جریان روی بال متمایز می کنه ابعاد جریانه… به عبارتی جریان در بال سه بعدی می شه…


جریانی که در بعد سوم (در طول دهانه-span بال ) ایجاد میشه ناشی از ایجاد گردابه هاییه که در نوک بال ایجاد میشوند…. دلیل به وجود آمدن گردابه ها هم، اختلاف فشار سطح زیرین و رویین بال هست که در نوک بال، باعث بالا آمدن جریان زیری به روی بال و گردش جریان میشه:


  • Mehran moradi
۲۴
خرداد

آشنایی با پارامتر های مهم بال 1            

قبل از بررسی این تغییرات و نمودارهای مربوطه با مهمترین پارامترهای بال باید آشنا بشیم…اگه بخوام «بال هواپیما» رو خیلی ساده بیان کنم باید بگم بال امتداد یافته یک «ایرفویل» هستش…در ایرفویل ما جریان دوبعدی رو بررسی می کردیم ولی در بال، جریان سه بعدی میشه و مسائل دیگه ای هم در میان میاد که باعث میشه نمودارها و مقادیر تغییر کنن…

  • Mehran moradi
۲۴
خرداد

آشنایی با توربین گازی 3

هدف اصلی فن، جابجایی جرم مشخصی از گاز با یک سرعت مطلوب است. در واقع فن این کار را با افزایش خیلی کم در فشار هوای عبوری از خودش انجام میدهد… فنها کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف و حتی زندگی روزمره ما دارند اما در اینجا قصد توضیح این موارد را نداریم… یک راست میرویم سر اصل مطلب یعنی فن هایی که در موتورهای توربوفن به کار میروند.

12

  • Mehran moradi
۲۲
خرداد

آشنایی با ایرفویل-قسمت 6

پارامترهای تأثیرگذار در انتخاب ایرفویل:


با توجه به مطالبی که در ۵ قسمت قبلی آمد، امیدواریم بینش اولیه و جامع درباره ایرفویل پیدا کرده باشید. حال به عنوان یک مهندس آیرودینامیک می خواهیم یک ایرفویل مناسب را از میان انبوهی از ایرفویلهای طراحی شده انتخاب کنیم…. به نظر شما چه پارامترهایی در انتخاب ما موثر است؟ در ادامه این مباحث تا آنجا که مقدوره پارامترهای اصلی را معرفی خواهیم کرد…

  • Mehran moradi
۲۲
خرداد

در حالت کلی فن به مجموعه ای از پره های دوار گفته می شود که تعداد ان معمولا از پره های ملخ بیشتر است. فن را می توانید همه جا ببینید. همین پنکه های معمولی یا سقفی که در خانه همه هست نوعی فن محسوب میشوند. معمولا تعداد پره های فن حداقل از ۳ تا شروع میشود و بسته به کاربرد بیشتر هم میتواند باشد… در برخی نمونه ها، فن درون یک داکت قرار دارد که در این صورت کارایی فن بالا میرود و معروف به داکت فن هستند.

http://asec.ir/wp-content/uploads/2014/12/asec_Yh0e8PNRKXw3.jpg

  • Mehran moradi
۲۲
خرداد

چشم آسمان:

در فیلم زیر عملکرد پهپاد چشم آسمان را مشاهده خواهید کرد. این پهپاد به منظور گشت و شناسایی طراحی شده است. به نظر ساختار ساده ای دارد و بال و بدنه آن قابل جداسازی و حمل و نقل آن کم دردسر است:

  • Mehran moradi
۲۱
خرداد

در این قسمت با انواع دیگری از ایرفویلها آشنا می شویم:


ایرفویل انحنادار: این ایرفویل ها دارای انحنا هستند. یعنی به غیر خط وتر، خط دیگری به نام خط انحنا (camber line) وجود داره که فاصله سطح بالایی و سطح پایینی ایرفویل از این خط یکی هست. در ایرفویل متقارن این خط منطبق بر خط وتر می شد:



  • Mehran moradi
۲۱
خرداد

با سلام:

امروز براتون نسخه دمو نرم افزار سرعت های خاص مانور  پرواز که در فضای متلب نوشته شده است را گذاشته ام.

این نرم افزار بر اساس کتاب مکانیک پرواز جناب آقای دکتر صدرایی نوشته شده است و از این برنامه شخصا run  گرفته ام و درست کار می کند.

امیدوارم کاربردی باشد.

دریافت برنامه

  • Mehran moradi