Aerospace

فضایی رایگان برای یادگیری و یاد دادن

Aerospace

فضایی رایگان برای یادگیری و یاد دادن

Aerospace
طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

اشنایی با اهمیت سیستم های تعبیه شده

يكشنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۴، ۰۵:۵۰ ق.ظ

اشنایی با اهمیت سیستم های تعبیه شده:

در دو دهه ی اخیرسیستم های تعبیه شده به شکل کاملا موثری زندگی انسان را تحت تاثیر قرار داده اند.این سیستم ها تنوع بسیار زیادی داشته و هریک کار بردهاو مشخصه های خود را دارند.

یک سیستم تعبیه شده بر خلاف pc دریک محفظه جاسازی شده و در حوزه ی دید کاربرنیست.در واقع در حال حاضر کمتر سیستم الکترونیکی را میتوان یافت که دارای سیستم تعبیه شده نباشد.

در تجهیزات پزشکی نیز از این سیستم به وفور استفاده شده و مهندسان پزشکی باید به طور کامل با اجزا و نحوه کار این سیستمها برای اموری چون طراحی.عیب یابی.کالیبراسیون و...اشنا باشند.

سیستم های تعبیه شده ی پزشکی در حوزه های تشخیص.مانیتورینگ و درمان به کار میروند.در مواردی نظیر دستگاه های عکس برداری.پمپ های تزریق.ECG.EEG .ونمایشگر فشار خون در این دسته قرار میگیرند.بنابر این بخش بسیار وسیعی از این حوزه را تحت پوشش خود دارند و این اهمیت فراگیری سیستم ها را بالا میبرد.

باید توجه داشت که برنامه نویسی برای یک سیستم تعبیه شده از جهات مختلفی با برنامه نویسی PC تفاوت دارد.محصول کار برنامه نویس PC یک نرم افزار کاربردیست و یا یک کامپایلر ویا یک سیستم عامل است که به وسیله کاربر بر روی رایانه نصب میشود.از طرفی سازنده ی رایانه از این مسله اگاهی ندارد ک کاربر قصد دارد چه استفاده ای از سیستم خود داشته باشد.این در حالی است که برنامه ی یک سیستم تعبیه شده توسط سازنده بر روی سیستم برنامه ریزی شده استو برای همیشه بر روی ان ثابت خواهد بود به جز در موارد ارتقا ویا به روز رسانی.

از این رو به این برنامه ها ثابت افزار می گویند برای انتخاب یک سخت افزار و ایجاد یک ثابت افزار مناسب باید با ویژگی های مشترک سیستم تعبیه شده اشنا شویم.


نظرات  (۱)

سلام
وبلاگ خیلی خوبی داری
با استفاده از این سایت بازدید وبلاگت رو بالا ببر که بهتر بشه
تبادل بنر و لینک هم میتونی انجام بدی
http://www.24ip.ir/?refer=sasan54
حتما امتحانش کن بازدهی خوبی داره واست
پاسخ:
سلام
حتماً امتحانش میکنم خیلی ممنون از لطفتون.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی